Advertise Now!

Friday 7 June 2013

Artis : SELEBRITI INDONESIA KINI BERANI 'TIDAK BERBAJU'

Setiap kali berlangsungnya anugerah-anugerah di dalam industri hiburan, karpet merah pastinya menjadi perhatian paparazzi mahupun penonton. Di sinilah masanya untuk selebriti-selebriti terutamanya wanita untuk memperagakan pakaian mereka.

Kalau di Hollywood, sememangnya kita lihat artis-artisnya begitu seksi ketika melintas di karpet merah. Ada yang hampir berbogel, 'lupa pakai coli' & sebagainya.

Amalan dan budaya sedemikian kemudiaannya sedikit demi sedikit 'ditiru' oleh artis-artis di Asia. Pada dahulunya, Asia memiliki budaya dan amalan hidup yang tersendiri. Mereka lebih malu dan bersopan, malangnya semua itu tiada lagi. Budaya barat semakin digunapakai. Artis-artis Hong Kong dan Korea juga terpengaruh dan hadir di karpet merah dengan gaya yang seksi & agak kurang sopan.

Malah, segelintir selebriti di Indonesia juga sudah mengikuti pemakaian budaya Barat. Walaupun bukan semua, namun ia sudah cukup mencerminkan keberanian artis ini bagi menggambarkan perkembangan dunia hiburan di Indonesia.

Kimberly Ryder muncul di karpet merah Indonesian Movie Awards (IMA) 2013 dengan gaun berwarna 'cream'. Gaun tersebut hampir-hampir bersifat lut cahaya apabila dikenakan lampu flash kamera paparazzi.

Gaun yang dipakainya pada malam itu adalah rekaan dari Marga Alam. Gaun tersebut begitu seksi dengan belahan dada yang amat luas sehingga ke pinggang selebriti tersebut.



Kimberly Ryder Seksi Tiada Coli
Kimberly Ryder Seksi Tiada ColiKimberly Ryder Seksi Tiada Coli
Kimberly Ryder Seksi Tiada Coli
Kimberly Ryder Seksi Tiada Coli

P/S: Sebagai orang Asia, kita memang terkenal dengan peniruan dalam pelbagai perkara. Peniruan produk yang terkenal di China dan macam-macam lagi. Dan kini, peniruan pemakaian budaya Barat yang hampir membogelkan pemakainya sendiri.


Kredit: Selebriti Indonesia Kini Berani 'Tidak Berbaju' + Gambar

Ditulis Oleh : Unknown // 08:13
Kategori:

1 comments:

  1. apa ga malu tuh,apanya yg mau diliatin datar gtu

    ReplyDelete

 
Advertise Now!
Powered by Blogger.

Popular